Vyber sa s nami na turistiku na jeden zo symbolov Slovenska. Na vrch, ktorý sa nachádza vo Vysokých Tatrách a každoročne sa naň príde pozrieť množstvo milovníkov hôr. Začíname z parkoviska Tri studničky. Už tu môžeš vidieť Kriváň, ako sa v diaľke nádherne vypína. To je motivácia navyše.

C0328T01
C0302T01

Zo začiatku odporúčame zvoliť ľahšie tempo. Nikam sa neponáhľaj, radšej si vychutnávaj všetko, čo tatranská príroda ponúka. Naozajstná turistika začína pri Starej horárni, odtiaľto to máš tak 4 hodinky priamo na samotný vrchol. Nasleduje „brodenie“ lesnými cestami, ktoré ale stoja za to! Spev vtákov, lietajúci hmyz a pravá tatranská príroda.

C0310T01

Po ceste nie je žiadna horská chata, takže je dobré pripraviť si zásobu jedla, pretože na tejto náročnej trase určite poriadne vyhladneš. Po približne hodinke sa dostaneš k odbočke k Partizánskym bunkrom. Môžeš sa tam ísť pozrieť, no cieľ našej cesty je tentoraz úplne iným smerom. Ako inak, opäť budeš nekonečne stúpať, čo nie je na tejto túre žiadnym prekvapením. Nemusíš sa však báť, aj napriek tomu, že táto trasa nepatrí medzi najjednoduchšie, je jednou z najkrajších v Tatrách.

C0372T01
C0406T01

Keď už konečne vyjdeš z lesa, ocitneš sa v pásme kosodreviny. Už v tomto bode sa dajú obdivovať krásne výhľady. Trošku postoj, načerpaj energiu, urob fotky a pokračuj ďalej. Tí, ktorí sa najviac tešia na stretnutie s tatranskými zvieratami, majú skvelú šancu vidieť tatranské kozy či malé chlpaté svište. Na to, aby ste ich dobehli a stihli odfotiť však musíte byť v kondičke! Zdravotná poisťovňa Dôvera má pre teba zľavový kupón 25 % aj na kĺbovú výživu, ktorý môžeš použiť na vjem.sk.

C0423T01
C0445T01

Ale späť k trase! Po prejdení pásma kosodreviny sa zrazu ocitneš pri smerovníku na Rázcestí v Krivánskom žľabe. Odtiaľto je to na samotný vrchol už len asi hodinka a štvrť, to dáš! Po modrej sa vyber teraz už po skalách strmo hore. Tu začína azda najťažší úsek celej turistiky. Či to dáš po dvoch alebo po štyroch, dôležité je, že si tam! Už si hore a nestačíš híkať J Z vrchu Kriváňa sa ti ponúka doslova celý svet na dlani. Dobre, nebudeme preháňať, vidíš veľký kus Vysokých Tatier, a keď sa dobre zadívaš, možno aj poriadne ďaleké končiny. Čakáme ťa hore! J

Ďakujeme za zdieľanie článku
LinkedIn
Páči sa vám článok?

0 / 5. 0

Mohlo by sa vám páčiť z nášho e-shopu